Lopeník – Mikulčin Vrch – Vyškovec

délka trasy: 5 km

Cyklotrasa s nádhernými výhledy do krajiny Moravských Kopanic, výškově členitá. Poté, co vyjedete z Lopeníku směrem na Bystřici p. Lopeníkem, odbočíte vpravo a napojíte se na červenou turistickou značku směřující na Mikulčin Vrch. Trasa pokračuje až do Vyškovce, zde projedete kolem zvoničky až na Hribovňu (669 m.n.m.). Zde se můžete napojit na Naučnou stezku Okolo Hrozenka, která pokračuje až do obce Starý Hrozenkov.

Lopeník – Březová – kyselky

délka trasy: 8km

Malebná cyklotrasa s malým převýšením vede romantickou krajinou Moravských Kopanic. Projedete obcí Lopeník až do Březové, zde pokračujete na Novou Bošácu. Za obcí Březová se u samoty Staré díly napojíte na zelenou turistickou značku (směr Nová hora) až dorazíte k minerálním pramenům. V posledním úseku (cca 500m) musíte kolo vést.

Střední okruh Bílými Karpaty

délka trasy: 60,5 km

Cyklostezka seznamující návštěvníky s památkami Uherskobrodska, lidovou architekturou a jedinečnou přírodou Bílých Karpat. Tato stezka má svůj začátek i konec v Uherském Brodě. Do Lopeníku přijedete od obce Komňa a dále pokračujete do Březové a do Suché Lozi.

Přírodou Bílých Karpat

délka trasy: 115 km

Turistická trasa seznamuje s členitou karpatskou přírodou, listnatými lesy a háji, pastvinami, květnatými orchidejovými loukami, typickými kopaničářskými obcemi, sady s původními odrůdami ovoce a vzácnými a chráněnými druhy rostlin a živočichů. Trasa začíná ve Valašských Kloboukách a končí ve Strážnici. Do Lopeníku přijedete od Starého Hrozenkova, trasa dále navazuje v obci Strání zastavením u PR Nová hora.