Lopeník – Mikulčin Vrch – Vyškovec

délka trasy: 5 km

Cyklotrasa s nádhernými výhledy do krajiny Moravských Kopanic, výškově členitá. Poté, co vyjedete z Lopeníku směrem na Bystřici p. Lopeníkem, odbočíte vpravo a napojíte se na červenou turistickou značku směřující na Mikulčin Vrch. Trasa pokračuje až do Vyškovce, zde projedete kolem zvoničky až na Hribovňu (669 m n.m.). Zde se můžete napojit na Naučnou stezku Okolo Hrozenka, která pokračuje až do obce Starý Hrozenkov.

Lopeník – Březová – kyselky

délka trasy: 8km

Malebná cyklotrasa s malým převýšením vede romantickou krajinou Moravských Kopanic. Projedete obcí Lopeník až do Březové, zde pokračujete na Novou Bošácu. Za obcí Březová se u samoty Staré díly napojíte na zelenou turistickou značku (směr Nová hora) až dorazíte k minerálním pramenům. V posledním úseku (cca 500m) musíte kolo vést.

Střední okruh Bílými Karpaty

délka trasy: 60,5 km

Cyklostezka seznamující návštěvníky s památkami Uherskobrodska, lidovou architekturou a jedinečnou přírodou Bílých Karpat. Tato stezka má svůj začátek i konec v Uherském Brodě. Do Lopeníku přijedete od obce Komňa a dále pokračujete do Březové a do Suché Lozi.

Přírodou Bílých Karpat

délka trasy: 115 km

Turistická trasa seznamuje s členitou karpatskou přírodou, listnatými lesy a háji, pastvinami, květnatými orchidejovými loukami, typickými kopaničářskými obcemi, sady s původními odrůdami ovoce a vzácnými a chráněnými druhy rostlin a živočichů. Trasa začíná ve Valašských Kloboukách a končí ve Strážnici. Do Lopeníku přijedete od Starého Hrozenkova, trasa dále navazuje v obci Strání zastavením u PR Nová hora.